10 Μαρ 2010

Στροφη στις οικολογικες τεχνολογιες

Το φαινομενο του 8ερμοκηπιου απειλει να αλλαξει η και να εξαφανισει την ζωη στον πλανητη. Γι αυτο η αναπτυξη τεχνολογιων που ειναι φιλικοτερες προς το περιβαλλον 8εωρειται αναγκαια. Πολλες εταιριες εχουν παρει στα σοβαρα αυτην την αναγκη και εχουν προσηλω8ει στην δημιουργια τετοιων τεχνολογιων: Πολλες και μεγαλες εταιριες ηλεκτρονικων ειδων χρησιμοποιουν την τελευταια λεξη της τεχνολογιας για κατασκευαζουν προιοντα φιλικοτερα στο περιβαλλον, οπως ο8ονες και mainboards, απο πληρως ανακυκλωσιμα υλικα (ακομα και οι συσκευασιες με τις οδηγιες ειναι απο υλικα που ανακυκλωνονται) με λειτουργιες εξοικονομησης ρευματος, χωρις ομως να υστερουν σε ποιοτητα (μερικες φορες ειναι καλυτερα απο τα απλα γιατι δν εχουν "διαρροες" ρευματος και δν χρησιμοποιουν ασκοπη ενεργεια), κα8ως επισης δεν κανουν χρηση τοξικων υλικων στην κατασκευη τους ουτε καν στα κυκλωματα.
Αλλα ας πω τον λογο για τον οποιο κανω αυτο το post. Ο λογος ειναι τα υβριδικα αυτοκινητα και τα υπολοιπα αυτοκινητα με κινητηρες νεας γενιας.
1. Κινητηρας TSI 2.Υβριδικος Κινητηρας

Πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες αρχιζουν να κατασκευαζουν αυτοκινητα που παραγουν οσο γινεται λιγοτερους ρυπους. Εχουν αναπτυχ8ει πολλες τεχνολογιες σε αυτο το 8εμα, οπως π.χ. το injection (αμεσος ψεκασμος καυσιμου) για μειωση της καταναλωσης, χρηση ε3υπνων εφαρμογων επισης για την μειωση της καταναλωσης καυσιμου (πχ σε περιπτωση φρεναρισματος ο κινητηρας απενεργοποιειται ενω με το πατημα του γκαζιου ο κινητηρας παιρνει παλι μπροστα), παραγωγη κινητηρων με συνδυασμο injection και turbo, που εχουν την δυναμη και τις δυνατοτητες αυτοκινητων μεγαλυτερου κυβισμου και περισσοτερων κυλινδρων (που και παλι σημαινει μειωση καταναλωσης και ρυπων), κα8ως και η κατασκευη υβριδικων αυτοκινητων, δλδ αυτοκινητων με ενα δευτερο, ηλεκτρικο αυτη τη φορα, κινητηρα που φορτιζεται απο τον βενζινοκινητηρα και μπορει να καλυψει τις αναγκες της πολης.

Πιο αναλυτικα τα υβριδικα αυτοκινητα εκτος απο τον βασικο βενζινοκινητηρα εχουν εναν δευτερο, ενσωματωμενο ηλεκτρικο, κινητηρα. Ο ηλεκτρικος κινητηρας φορτιζεται απο τον βενζινοκινητηρα η απο το δυναμο (οταν δν παταμε το γκαζι και ο κινητηρας εχει στροφες πανω απο το ρελαντι). Ο ηλεκτροκινητηρας λογω του οτι ειναι πιο μικρος εχει, φυσικα, και λιγοτερη ιπποδυναμη απο τον αρχικο, γι αυτο και χρησιμοποιειται περισσοτερο για τις αναγκες της πολης. Σε περιπτωση που ο ηλεκτρικος κινητηρας αποφορτιστει τοτε μπαινει σε λειτουργια ο βενζινοκινητηρας και παραλληλα με την κινηση εχουμε και επαναφορτιση του ηλεκτροκινητηρα. Σε μεγαλες απαιτησεις(αναπτυξη μεγαλων ταχυτητων,οδηγηση εκτος πολης) ο ηλεκτροκινητηρας βοη8αει τον βενζινοκινητηρα(η και αναποδα για οδηγηση εκτος δρομου) με ταυτοχρονη λειτουργια και των δυο. Ετσι πετυχαινουμε σημαντικη μειωση στην παραγωγη ρυπων και καταναλωσης καυσιμου. Α και κατι αλλο, τα υβριδικα αυτοκινητα ναι μεν ειναι ακριβα (π.χ. ενα αυτοκινητο 1.400κ.ε. κανει 22.000€) αλλα ειναι οικονομικοτερα στα καυσιμα και δν "ταξινομουνται" (βεβαια τωρα το κανανε για τα 5 πρωτα χρονια μονο αλλα τεσπα).

1. Υβριδικος Κινητηρας 2. Διαταξη υβριδικου: βενζινοκινητηρας (μπροστα) Ηλεκτροκινηρας(πισω)

Αξιζει να σημειωσουμε οτι η Volkswagen πρωτοπορει στην παραγωγη αυτοκινητων με συστηματα εξοικονομησης ενεργειας. Κατεχει το βραβειο καλυτερου βενζινοκινητηρα (TSI) της χρονιας, σχεση δυναμης/εκπομπης ρυπων και καταναλωσης καυσιμων.Εχει κατασκευασει το πρωτο πρωτοτυπο αυτοκινητο που καταφερε να διανυσει 100 χλμ με 1lt καυσιμου. Επιπλεον στην γκαμα της εχει:
Το eco racer, ενα σπορ υπερελαφρυ αυτοκινητο που καταναλωνει 3.2 λιτρα/100 χλμ αγγιζει τα 230 χ.α.ω. και κανει 0-100 σε 6,3''
Εκτος των πειραματικων εχει και πολλα αυτοκινητα παραγωγης:
  1. το Passat blue motion, ενα οικογενειακο σενταν με πετρελαιοκινητηρα που καταναλωνει μονο 5,1λιτρα καυσιμου ανα 100 χλμ. Tο ιδιο μοντελο στην εκδοση TSI Ecofuel χρησιμοποιει ως καυσιμο το φυσικο αεριο και ειναι το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης που καταφερνει κατι τετοιο,
  2. το Touran CCS, που συγχωνευονται δυο κινητηρες, ενος πετρελαιου ΤDI και ενος βενζινης TSI, και χρησιμοποιουν για καυσιμο βιομαζα (πετυχενοντας μηδενικες εκπομπες CO2).
  3. το υβριδικο Tiguan HyMotion, του οποιου ο ηλεκτροκινητηρας τροφοδοτειται απο κυψελες υδρογονου και καταφερνει να κινειται με 150 km/hr με μηδενικους ρυπους
Ενω εχει και το πλεον επαναστατικο αυτοματο κιβωτιο (7ταχυτο παρακαλω, DSG) που εκτος των αλλων εχει διπλο συμπλεκτη ξηρου τυπου, με αποτελεσμα περισσοτερη εξοικονομηση καυσιμου, διοτι δν δαπαναται ενεργεια απο την εμβυ8ινση στο λαδι. Αποτελεσμα: ενα golf tsi 1.4lt και 122ps με αυτοματο κιβωτιο DSG να μην ξεπερνα σε καταναλωση τα 5.9 lt/100km! Συν τοις αλλοις:
  • Η Volkswagen βρισκεται στην πρωτη 8εση στην περιβαλλοντικη ερευνα της J.D. Power (αναμεσα σε 37 αυτοκινητοβιομηχανιες), δια8ετοντας τρια μοντελα με βενζινοκινητηρα στο Top 30 των αυτοκινητων με τους χαμηλοτερους ρυπους στις ΗΠΑ.
  • Η εταιρια 8α επενδυσει περισσοτερα απο 145 εκατ. μεχρι το 2011 σε μια προσπα8εια μειωσης των εκπεμπομενων ρυπων κατα 20% ολων τον μοντελων που κατασκευαζονται στα εργοστασια παραγωγης στην Κινα
  • Το Polo Blue Motion βρισκεται στην κορυφη της λιστας της Verkehrsclub Deutshland VCD ως το πλεον φιλικο προς το περιβαλλον μοντελο με πετρελαιοκινητηρα παγκοσμιως. Στην ιδια λιστα τα Golf tsi και blue motion καταλαμβανουν την δευτερη και τριτη θεση στα μοντελα κατηγοριας C.
Ενω το 2οο6 η Επιτροπη Περιβαλλοντος της Ε.Ε. απεδωσε στην Volkswagen το "European business Award for the enviroment" (ευρωπαϊκο βραβειο για το περιβαλλον). Ο ελληνας επιτροπος Σταυρος Δημας παρεδωσε το βραβειο στην κατηγορια "Process Award" σε αναγνωριση της εξελιγμενης διαδικασιας απομακρυνσης υλικων απο αυτοκινητα που εχουν αποσυρ8ει, μεσω της οποιας απομονωνονται πρωτες υλες που μεχρι προτινος ηταν αδυνατον να απομονω8ουν. Απο τη διαδικασια ανακυκλωσης της Volkswagen εξασφαλιζονται δεκαδες υλικα που επαναχρησιμοποιουνται στην παραγωγη, οπως πλαστικα, γυαλι, λαστιχο, υφασμα και μεταλικα μερη του αμαξωματος και του κινητηρα. Το εργοστασιο ανακυκλωσης(!) Volkswagen SiCon στην Αμβερσα του βελγιου εχει δυνατοτητα παραγωγης ανακυκλωμενων υλικων της ταξης των 8.000 τονων ετησιως.

Το κειμενο που ειναι γραμμενο σε πλαγια γραφη ειναι αποσπασμα απο το ενθετο "Best of 2008" του περιοδικου PC world
.
1.κινητηρας tsi 2.polo blue motion


Βλεπουμε οτι υπαρχει η 8εληση απο καποιους ανθρωπους, εστω και λιγους, που 8ελουν να βοηθησουν στην προστασια του περιβαλλοντος και να χρησιμοποιησουν την τεχνολογια γι αυτο το σκοπο. Ειναι καθηκον μας λοιπον να βοηθησουμε και εμεις σ αυτην την προσπαθεια και να κανουμε οτι μπορουμε για να μην καταστρεψουμε κατι που δεν μας ανηκει, κατι που 8α περασει στα παιδια μας και στα παιδια των παιδιων μας.

Αναδημοσιευση απο το αλλο μπλογκ μου... 

Πνευματικες αναρτησεις

Τα τελευταια χρονια η νοοτροπια των 4x4 εχει αλλαξει ριζικα. Ειναι πιο φιλικα στις εντος δρομου διαδρομες αλλα τα βρισκουν σκουρα σε βουνα και σε λαγκαδια και αυτο διοτι οι κατασκευαστριες εταιριες (ειδικα οι γνωστες) προτιμουν τον τυπο SUV.
Αρα οταν ηθελες να αγορασεις ενα 4χ4 επρεπε να διαλεξεις αναμεσα στην ανεση στην πολη και στην ανεση να ανεβαινεις στα βουνα. (κατι σαν βουνο η θαλασσα). Τα κλασσικα 4χ4 εχουν ενα συστημα αναρτησης  ψηλο και με τεραστιες διαδρομες στα ελατηρια για να ειναι μαλακα. Εχουν ακαμπτους αξονες για να κρατουν σταθερη την αποσταση απο το εδαφος  και να προστατευουν ευαισθητα σημεια του αυτοκινητου οπως καρτερ, διαφορικα κ.α. Αυτο σημαινει οτι με ενα καλο συστημα μεταδοσης μας δινουν ενα θηριο ακομα και για τις πιο δυσβατες περιοχες. Ομως στον δρομο ειναι πολυ δυσκολο να οδηγηθουν αφου στις στροφες παιρνουν μεγαλες κλισεις και χανουν ευκολα το κρατημα τους λογο της μη ανεξαρτητης αναρτησης.
Τωρα τελευταια εχει αναπτυχθει ενα συστημα πνευματικων αναρτησεων που κυριως τα βρισκουμε μονο σε πολυτελη μοντελα.
Αυτες οι αναρτησεις αποτελουνται απο ένα κύκλωμα με αέρα υπό πίεση, που παίρνει τροφοδοσία από κάποιον ηλεκτρικό ή μηχανικό συμπιεστή αέρα και το οποίο ευθύνεται τόσο για τη σκληρότητα, όσο και για το ύψος των αερόφουσκων, που παίζουν το ρόλο τον ελατηρίων. Υπαρχουν και τα αυτοματοποιημενα συστηματα που εχουν εναν εξτρα εγκεφαλο, η χρησιμοποιουν τμημα του ηδη υπαρχοντος, που παιρνει πληροφοριες απο αισθητηρες για την ταχυτητα του οχηματος, τη θέση, την κλίση, αλλά και την περιστροφή του πλαισίου ως προς την ανάρτηση και ανάλογα ρυθμίζει το ύψος αλλά και τη σκληρότητα της ανάρτησης.
  


Η BMW και η Porsche σε κάποια οχήματά τους έχουν τοποθετήσει αντιστρεπτικές ράβδους, που μέσω υδραυλικού κυκλώματος μπορούν να απεμπλακούν, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα περισσότερο τις διαδρομές των αναρτήσεων και κατά συνέπεια τις εκτός δρόμου δυνατότητες. 

 Αν σας αρεσε το αρθρο παρακαλουμε ενισχυστε μας κανοντας ενα απλο κλικ στις διαφημισεις που βρισκονται στο δεξι και στο κατω μερος του blog.

7 Μαρ 2010

Εισαγωγη

Αυτη ειναι η πρωτη αναρτηση του ιστολογιου και θα ηθελα με την ευκαιρια αυτη να σας ενημερωσω για τον σκοπο του. Μεσα απ' αυτο το ιστολογιο θα ενημερωνω τους αναγνωστες (ταυτοχρονα θα ενημερωνωμαι κι εγω απ αυτους ή απο την ερευνα που θα κανω) για τα οχηματα και για τις νεες τεχνολογιες που αφορουν αυτα. Ειμαι πρωτοετης φοιτητης του τμηματος οχηματων του ΑΤΕΙΘ που σημαινει οτι πολλα πραγματα δν τα ξερω αλλα σιγουρα θα κανω καποια ερευνα και θα προσπαθησω να τα μαθω.