Τα τελευταια χρονια η νοοτροπια των 4x4 εχει αλλαξει ριζικα. Ειναι πιο φιλικα στις εντος δρομου διαδρομες αλλα τα βρισκουν σκουρα σε βουνα και σε λαγκαδια και αυτο διοτι οι κατασκευαστριες εταιριες (ειδικα οι γνωστες) προτιμουν τον τυπο SUV.
Αρα οταν ηθελες να αγορασεις ενα 4χ4 επρεπε να διαλεξεις αναμεσα στην ανεση στην πολη και στην ανεση να ανεβαινεις στα βουνα. (κατι σαν βουνο η θαλασσα). Τα κλασσικα 4χ4 εχουν ενα συστημα αναρτησης ψηλο και με τεραστιες διαδρομες στα ελατηρια για να ειναι μαλακα. Εχουν ακαμπτους αξονες για να κρατουν σταθερη την αποσταση απο το εδαφος και να προστατευουν ευαισθητα σημεια του αυτοκινητου οπως καρτερ, διαφορικα κ.α. Αυτο σημαινει οτι με ενα καλο συστημα μεταδοσης μας δινουν ενα θηριο ακομα και για τις πιο δυσβατες περιοχες. Ομως στον δρομο ειναι πολυ δυσκολο να οδηγηθουν αφου στις στροφες παιρνουν μεγαλες κλισεις και χανουν ευκολα το κρατημα τους λογο της μη ανεξαρτητης αναρτησης.
Τωρα τελευταια εχει αναπτυχθει ενα συστημα πνευματικων αναρτησεων που κυριως τα βρισκουμε μονο σε πολυτελη μοντελα.
Αυτες οι αναρτησεις αποτελουνται απο ένα κύκλωμα με αέρα υπό πίεση, που παίρνει τροφοδοσία από κάποιον ηλεκτρικό ή μηχανικό συμπιεστή αέρα και το οποίο ευθύνεται τόσο για τη σκληρότητα, όσο και για το ύψος των αερόφουσκων, που παίζουν το ρόλο τον ελατηρίων. Υπαρχουν και τα αυτοματοποιημενα συστηματα που εχουν εναν εξτρα εγκεφαλο, η χρησιμοποιουν τμημα του ηδη υπαρχοντος, που παιρνει πληροφοριες απο αισθητηρες για την ταχυτητα του οχηματος, τη θέση, την κλίση, αλλά και την περιστροφή του πλαισίου ως προς την ανάρτηση και ανάλογα ρυθμίζει το ύψος αλλά και τη σκληρότητα της ανάρτησης.
Η BMW και η Porsche σε κάποια οχήματά τους έχουν τοποθετήσει αντιστρεπτικές ράβδους, που μέσω υδραυλικού κυκλώματος μπορούν να απεμπλακούν, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα περισσότερο τις διαδρομές των αναρτήσεων και κατά συνέπεια τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Αρα οταν ηθελες να αγορασεις ενα 4χ4 επρεπε να διαλεξεις αναμεσα στην ανεση στην πολη και στην ανεση να ανεβαινεις στα βουνα. (κατι σαν βουνο η θαλασσα). Τα κλασσικα 4χ4 εχουν ενα συστημα αναρτησης ψηλο και με τεραστιες διαδρομες στα ελατηρια για να ειναι μαλακα. Εχουν ακαμπτους αξονες για να κρατουν σταθερη την αποσταση απο το εδαφος και να προστατευουν ευαισθητα σημεια του αυτοκινητου οπως καρτερ, διαφορικα κ.α. Αυτο σημαινει οτι με ενα καλο συστημα μεταδοσης μας δινουν ενα θηριο ακομα και για τις πιο δυσβατες περιοχες. Ομως στον δρομο ειναι πολυ δυσκολο να οδηγηθουν αφου στις στροφες παιρνουν μεγαλες κλισεις και χανουν ευκολα το κρατημα τους λογο της μη ανεξαρτητης αναρτησης.
Τωρα τελευταια εχει αναπτυχθει ενα συστημα πνευματικων αναρτησεων που κυριως τα βρισκουμε μονο σε πολυτελη μοντελα.
Αυτες οι αναρτησεις αποτελουνται απο ένα κύκλωμα με αέρα υπό πίεση, που παίρνει τροφοδοσία από κάποιον ηλεκτρικό ή μηχανικό συμπιεστή αέρα και το οποίο ευθύνεται τόσο για τη σκληρότητα, όσο και για το ύψος των αερόφουσκων, που παίζουν το ρόλο τον ελατηρίων. Υπαρχουν και τα αυτοματοποιημενα συστηματα που εχουν εναν εξτρα εγκεφαλο, η χρησιμοποιουν τμημα του ηδη υπαρχοντος, που παιρνει πληροφοριες απο αισθητηρες για την ταχυτητα του οχηματος, τη θέση, την κλίση, αλλά και την περιστροφή του πλαισίου ως προς την ανάρτηση και ανάλογα ρυθμίζει το ύψος αλλά και τη σκληρότητα της ανάρτησης.
Η BMW και η Porsche σε κάποια οχήματά τους έχουν τοποθετήσει αντιστρεπτικές ράβδους, που μέσω υδραυλικού κυκλώματος μπορούν να απεμπλακούν, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο ακόμα περισσότερο τις διαδρομές των αναρτήσεων και κατά συνέπεια τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Αν σας αρεσε το αρθρο παρακαλουμε ενισχυστε μας κανοντας ενα απλο κλικ στις διαφημισεις που βρισκονται στο δεξι και στο κατω μερος του blog.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου