Ο καθορισμός του τύπου του οχήματος, δηλαδή αν αυτό προορίζεται για μεταφορά επιβατών, μεταφορά εμπορευμάτων ή είναι όχημα παντός εδάφους (κατηγορίες Μ, Ν και G αντίστοιχα) σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία [Οδηγία 70/156/EEC, 1970] είναι αποφασιστικής σημασίας καθώς προδιαγράφει τη γενικότερη φιλοσοφία σχεδιασμού του. Ειδική κατηγορία αποτελούν τα οχήματα τα οποία προορίζονται για αγωνιστική χρήση. Για τα οχήματα αυτά δεν υπάρχει κάποια νομοθεσία, αλλά οι προδιαγραφές και οι επιδόσεις τους καθορίζονται από την απαίτηση των συνθηκών των αγώνων στους οποίους καλούνται να λάβουν μέρος. Το πρώτο σχεδιαστικό βήμα είναι ο καθορισμός των βασικών γεωμετρικών διαστάσεων, η επιλογή ελαστικών, τύπου ανάρτησης, συστήματος διεύθυνσης, κινητήρα και συστήματος
μετάδοσης ισχύος. Η ανάλυση αυτών είναι σημαντική καθώς αυτά προδιαγράφουν τη συμπεριφορά του οχήματος και αποτελούν τις κύριες πηγές φόρτισης και καταπόνησης του αμαξώματος.
Αφού ολοκληρωθεί η μελέτη και ο σχεδιασμός των παραπάνω συστημάτων ακολουθεί ο σχεδιασμός του αμαξώματος και η τελική κατασκευή. Στο στάδιο αυτό κρίνεται απαραίτητος ο έλεγχος των επιδόσεων της τελικής κατασκευής καθώς ο επανασχεδιασμός πολλών τμημάτων είναι συνήθως αναπόφευκτος μέχρι να επιτευχθούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές..."
Κομματι απο την διδακτορικη εργασια του ΚΑΡΑΟΓΛΑΝΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Ολα ξεκινανε μεσα στο κεφαλι του σχεδιαστη, αποτυπωνονται στο χαρτι και στον υπολογιστη παιρνουν μια τετοια μορφη για να μπορεσουν να παρουσιαστουν ειτε σε εκθεσεις, ειτε σε αγοραστες, ειτε στο τμημα μαρκετινγκ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου