7 Ιουν 2011

Συμπλεκτης

 Κλασσικος μηχανικος συμπλεκτης ξηρας τριβης


Συμπλέκτης είναι ο πρώτος μηχανισμός του συστήµατος µετάδοσης κίνησης και βρίσκεται αμέσως μετά τον κινητήρα, δηλαδή μεσολαβεί μεταξύ σφονδύλου και κιβωτίου ταχυτήτων. Σκοπός του είναι να συνδέει και να αποσυνδέει τον στροφαλοφόρο άξονα (μέσω του σφονδύλου) και τον πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο συµπλέκτης του αυτοκίνητου χρησιµεύει για τη µετάδοση της ροπής στρέψεως του κινητήρα στο σύστηµα µετάδοσης της κίνησης και για την προσωρινή αποσύνδέση του κινητήρα και οµαλή εκκίνηση. Τύποι συµπλεκτών
Υδραυλικος μετατροπεας ροπης

Μηχανικοί ξηροί: λειτουργούν βασιζόµενοι στη δύναµη της τριβής.
Υδραυλικοί: χρησιµοποιούν την κινητική ενέργεια του υγρού.
Διπλος ηλεκτρονικος συμπλεκτης του DSG της Volkswagen
Hλεκτροµαyvητικοί: χρησιµοποιούν τη δύναµη της τριβής που παράγεται από την κίνηση της σκwdόνης σιδήρου (φερροµαγνητικής σκόνης) εντός µαγνητικού πεδίου.
Φυγοκεντρικοί συμπλέκτες: χρησιµοποιούν την φυγόκεντρη δύναμη
Συνδυαζόμενοι μηχανικο-υδραυλικοί: χρησιμοποιούν συνδυασμό δυο τύπων: Υδραυλικό και Ξηρό.


Περισσοτερες λεπτομεριες:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%82


Αν σας αρεσε το αρθρο παρακαλουμε ενισχυστε μας κανοντας ενα απλο κλικ στις διαφημισεις που βρισκονται στο δεξι και στο κατω μερος του blog.

Δεν υπάρχουν σχόλια: