Η ιδεα ειναι παλια αλλα οι πρωτες προσπαθειες οδηγησαν σε αποτυχιες ή οι εταιριες παραγωγης οχηματων δεν εδειξαν το απαραιτητο ενδιαφερον λογω του κοστους κατασκευης.
Ειναι απλο: ενας στροβιλοκινητηρας, με ενσωματωμενη γεννητρια που φορτιζει τις μπαταριες, σε εν-σειρα διαταξη με εναν ηλεκτροκινητηρα. Αντι για εναν κλασσικο θερμικο κινητηρα εχουμε εναν στροβιλοκινητηρα που μπορει να ειναι αποδοτικοτερος και ποιο οικονομικος σε καταναλωση, αν μαλιστα ο στροβιλοκινητηρας λειτουργει με πετρελαιο τοτε ξερετε γιατι εξοικονομιση μιλαμε.
Μεχρι στιγμης ολες οι εφαρμογες γινονται με μικροτουρμπινες της capstone διοτι αυτη εχει την συγκεκριμενη πατεντα. Η αρχη λειτουργειας του ειναι σχεδον ιδια με αυτη ενος κανονικου στροβιλοκινητηρα μονο που κατασκευη ειναι τετοια που εχει πολυ μικρο μεγεθος σε σχεση με τα 30kW που αποδιδει, ενω περιστρεφεται με 95.000 σ.α.λ. σε πληρες φορτιο με τον μεγιστο βαθμο αποδοσης.
Το βασικο προβλημα του ολου εγχειρηματος ειναι το κοστος κατασκευης. Οι συγκεκριμενοι μικροστροβιλοκινητηρες της capstone ειναι μεν πολυ καλοι και πρακτικοι απο αποψη χωρου και βαρους, ειναι ομως και πολυπλοκοι στην κατασκευη (ο αξονας θελει ιδιαιτερη και ακριβη κατεργασια αφου αιωρειται σε εδρανα απο πεπιεσμενο αερα) και απαιτουν υψηλης ποιοτητας υλικα. Με την σημερινη τιμη της βενζινης και την επερχομενη αυξηση της τιμης της, η διαφορα της τιμης απο ενα συμβατικο αυτοκινητο μπορει να αποσβεστει σε 10-12 χρονια, τουλαχιστον, ενω αν εφοδιαστει και με διαφορα συστηματα εξοικονομησης ενεργειας (οπως π.χ. kers) τοτε μπορει ο χρονος αυτος να μειωθει κι αλλο. Μπορει βεβαια να βρεθει καποιος μηχανικος ή καποια εταιρια που θα μπορουσαν να φτιαξουν τετοιους στροβιλοκινητηρες πιο φθηνα χρησιμοποιωντας διαφορετικη δομη με πιο οικονομικες λυσεις.
Το eco saver:
Ενα υβριδικο λεωφορειο που εξοικονομει το 50% καυσιμου των συμβατικων λεωφορειων και το 25% καυσιμου των υβριδικων παραλληλης διαταξης. Διαθετει ειδικες μπαταριες λιθιου με νανο-υλικα που δινουν την δυνατοτητα ταχυτατης φορτισης για 100000 κυκλους τουλαχιστον, που σημαινει οτι δεν θα χρειαστει αντικατασταση καθ ολη τη διαρκεια της ζωης του λεωφορειου.
Το whisper
To wisper ειναι βασισμενο στο focus S-Max, εχει αυτονομια γυρω στα 60 χιλιομετρα οταν κινειται μονο με τις μπαταριες ενω οταν αδειασουν οι μπαταριες ο στροβιλοκινητηρας αναλαμβανει την φορτιση τους. Το 25% της κινητικης ενεργειας μπορει να ανακτηθει υπο τη μορφη ηλεκτρικης ενεργειας κα τις επιβραδυνσεις.
Το CMT-380
Eνα υπεραυτοκινητο που μπορει να διανυσει 80 μιλια χωρις την χρηση στροβιλοκινητηρα που μπορει να φορτισει και απο το ρευμα του δικτυου (δλδ απο πριζα).
Οπως εχουμε δει απο το tesla roadster ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο εχει εξαιρετικες επιδοσεις, ιδιαιτερα στις επιταχυνσεις, και πολυ καλυτερη αποδοση απο εναν συμβατικο με θερμικο κινητηρα, με μοναδικο προβλημα την αυτονομια στις μπαταριες. Η υπαρξη 2ου κινητηρα σε εν-σειρα διαταξη, ειτε αυτος ειναι θερμικος παλινδρομικος ειτε θερμικος στροβιλοκινητηρας, μπορει να αντιμετωπισει ως ενα σημειο το προβλημα κρατωντας την καταναλωση σε χαμηλα επιπεδα. Το μελλον θα καταργησει τους παλινδρομικους θερμικους κινητηρες με, ισως, καλυτερες μπαταριες που θα κρατανε περισσοτερο μεχρι την επομενη φορτιση, ή δεν θα χρειαζονται καθολου φορτιση οπως καποιες (πειραματικες ακομα) μπαταριες με ραδιενεργα ισοτοπα, που παρεχουν ηλεκτρικη ενεργεια για πολλα χρονια.
Αν σας αρεσε το αρθρο παρακαλουμε ενισχυστε μας κανοντας ενα απλο κλικ στις διαφημισεις που βρισκονται στο δεξι και στο κατω μερος του blog.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου