Αναλύοντας το C-X75
- Δύο κόμπακτ αεριοστρόβιλοι της Bladon Jets παράγουν συνολικά 140 kW (188 PS) με την ισχύ να αναλώνεται στην επαναφόρτιση της μπαταρίας. Κάθε στροβιλοκινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ του στις 80.000 rpm και ζυγίζει μόλις 35 kg. Υπό κανονικές συνθήκες το concept car της Jaguar κινείται σαν ηλεκτροκίνητο αλλά στην επιλογή “Track Mode” τα πράγματα… αγριεύουν, η μπαταρία παρακάμπεται και η ροπή των αεριοστρόβιλων μεταφέρεται απευθείας στους τροχούς με την μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 328 km/h και τα 0-100 km/h να επιτυγχάνονται σε 3,4 sec!
- Πίσω από κάθε τροχό υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας συνθέτοντας ένα σύστημα τετρακίνησης. O καθένας αποδίδει 145 kW (195 PS) με την συνολική ισχύ να φτάνει τα 580 kW (778 PS) και τα 1.600 Nm ροπής! Σύμφωνα με την Jaguar αρκούν μερικά μόλις δευτερόλεπτα συμβολής των στροβιλοκινητήρων για να… πάρουν τα πάνω τους οι γεννήτριες της SR Drives. Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων βρίσκονται κάτω από το καπό εξισορροπώντας το βάρος με τους αεριοστρόβιλους που εδράζονται στον πίσω άξονα, επαναφορτίζονται μέσω των αεριοστρόβιλων ή της κινητικής ενέργειας των τροχών ενώ η συνολική αυτονομία που προσφέρουν φτάνει τα 900 km.
- Ο χρόνος μίας πλήρους επαναφόρτισης (σε κατάσταση plug-in) διαρκεί περίπου 6 h προσφέροντας 110 km κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (δίχως να εμπλακούν οι στροβιλοκινητήρες). Η Jaguar ισχυρίζεται πως οι εκπομπές CO2 -στην συνολική αυτονομία των 900 km- αγγίζουν μόλις τα 28 gr. Ωστόσο, τι γίνεται με τα NOx και ένα άλλα σωρό κατάλοιπα που αφήνουν οι κινητήρες μετάκαυσης; Σίγουρα, ανάμεσα σε πολλά άλλα ζητήματα θα είναι και ο εκκωφαντικός θόρυβος που παράγεται από την λειτουργία ενός στροβιλοκινητήρα…
Αναδημοσιευση απο το caroto.gr
Δειτε και το c-x16 concept
Βλεπουμε λοιπον οτι οι ηλεκτροκινητηρες μπηκαν για τα καλα στο παιχνιδι της αυτοκινησης, με ολο και περισσοτερες εταιριες να παρουσιαζουν αυτοκινητα και διαφορα project.
Αν σας αρεσε το αρθρο παρακαλουμε
ενισχυστε μας κανοντας ενα απλο κλικ στις διαφημισεις που βρισκονται
στο δεξι και στο κατω μερος του blog.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου